نمایش جاذبه های توریستی و گردشگری ایران بر بستر مد و لباس

طراحی لباس در همه جای جهان با تکیه بر اصولی تلفیقی از مفاهیم و باورهای کلاسیک و مدرنیته به پیش می‌رود و با رعایت قواعد موجود و با توجه به ارتباط نمادین المان‌ها ظاهری جذاب در ادامه طراحی و دوخت البسه را به نمایش می‌گذارند.

ایده گرفتن‌ها و استفاده از نشانه‌ها و المان‌های معماری یکی از همین اصول است که در سالیان گذشته به شدت مورد توجه طراحان مد در دنیا قرار گرفته است.

به تازگی هم برند مد و لباس ایرانی "زریر" تصاویری از طراحی پارچه و لباس را منتشر کرده که الهام گرفتن از معماری ایرانی را اساس کار خود قرار داده‌اند.

حال و هوای معماری اصیل ایرانی و جلب توجه مخاطبان به اماکن توریستی کشورمان آثاری نو و تازه را خلق کرده که زیبایی هنرهای دیگر را در حوزه تخصصی مد و لباس دخیل و جلوه آن را دو چندان کرده است.

منبع : هنر آنلاین

گردشگری مد؟

گردشگری مد، بازاری ویژه است که از سه قسمت اصلی تشکیل شده است: گردشگری خلاق، گردشگری فرهنگی و گردشگری خرید.

عناصری همچون مراکز بازاریابی، اتحادیه های تجاری، موسسه های گردشگری و اقامتگاه ها با گردشگران و مهمانانی که در منطقه ای خاص به دنبال یافتن آخرین تغییرات مد، بازارگردی، تجربه، جستجو، کسب و کار، مطالعه و تفریح هستند مشارکت می کنند.

امروزه در تمام دنیا، از این نوع گردشگری برای رونق و شکوفایی اقتصادی منطقه و حضور در بازار جهانی استفاده می کنند. هدف تنوع دادن به مراکز اقتصادی وابسته به این نوع کسب و کار است. در برخی شهرها مانند آنتورب، لندن، توکیو حداقل دو بار در سال، این نوع گردشگری رایج است و در لندن، هفته مد نیز دایر شده است تا بدینوسیله، مهمانان ویژه برای دیدار از جاذبه های شهر نیز تشویق شوند.

منبع : gileboom.info