گردشگری مد، بازاری ویژه است که از سه قسمت اصلی تشکیل شده است: گردشگری خلاق، گردشگری فرهنگی و گردشگری خرید.

عناصری همچون مراکز بازاریابی، اتحادیه های تجاری، موسسه های گردشگری و اقامتگاه ها با گردشگران و مهمانانی که در منطقه ای خاص به دنبال یافتن آخرین تغییرات مد، بازارگردی، تجربه، جستجو، کسب و کار، مطالعه و تفریح هستند مشارکت می کنند.

امروزه در تمام دنیا، از این نوع گردشگری برای رونق و شکوفایی اقتصادی منطقه و حضور در بازار جهانی استفاده می کنند. هدف تنوع دادن به مراکز اقتصادی وابسته به این نوع کسب و کار است. در برخی شهرها مانند آنتورب، لندن، توکیو حداقل دو بار در سال، این نوع گردشگری رایج است و در لندن، هفته مد نیز دایر شده است تا بدینوسیله، مهمانان ویژه برای دیدار از جاذبه های شهر نیز تشویق شوند.

منبع : gileboom.info